رهروان حقیقت

خودشناسی ، عشق ، سفر روح

سایکومتری (psychometric) 

نویسنده: مهتاب افلاکی تاریخ: سه‌شنبه, 8 می 2018 موضوع : تمرینات معنوی, صفحه اصلی | دیدگاه‌ها برای سایکومتری (psychometric)  بسته هستند

سایکومتری (psychometric)

سایکومتری که به استعدای نهفته در اشخاصی مربوط می شود که با لمس و یا گرفتن اشیاء متعلق به دیگران می توانند مقداری از ارتعاشات یا انرژی های روحی آنها را جذب کنند؛ لذا فردی که دارای چنین استعدادی است می تواند از طریق جذب این انرژی های کسب شده، حوادث و وقایع مختلف و تجربیات مرتبط با زندگی فردی ناشناس را مشاهده کند، گرچه باید درنظر داشت که قدرت ارتعاشات در این مورد کاملا متفاوت است و بستگی به بار عاطفی مرتبط با آنها دارد.

برای مثال مکانیسم سایکومتری را باید از جهاتی به مکانیسم ثبت و بازنگری صدا و یا تصویر یک فرد را بر روی نوارهای ویدئو و یا نوارها و یا سی دی های مغناطیسی شباهت داد که در هر دو مورد، فرایندهای ثبت ارتعاشات تصویری و یا صوتی یک جریان و دریک و یاچند حادثه به صورت ارتعاشاتی برروی یک جسم ضبط می شوند، البته همانطور که می دانیم این امکان نیز وجود دارد که این موارد ثبت شده به صورت ارتعاش بار دیگر به صدا و یا تصویر تبدیل شوند و بعضا نیز پس از تقویت قابل شنیدن و یا دیدن شوند با این تفاوت که در نوارها و سی دی های مغناطیسی اطلاعات ثبت شده به صورت تبادلات الکتریکی در دستگاه های الکترونیک قابل درک و فهم هستند، درحالی که در سایکومتری موضوعات مضبوط به وسیله دست و یا همان لمس کردن خوانده و دیده می شوند.

آنهایی که سایکومتریست هستند، غالبا از افراد عادی هستند که برحسب اتفاق متوجه این استعداد درخود می شوند و با توجه و تمرین به این گونه تجارب وممارست مستمر، قابلیت های این نیرو را در خویش تقویت و تشدید می کنند….. برای ما نیز به دفعات این اتفاق رخ داده است که پس از دست دادن با فردی نا آشنا و بیگانه و افرادی که کاملا برایمان معمولی و بی تفاوت بوده اند، ناخودآگاه یک احساس الفت و یک احساس قوی محبت آمیز و یا بلعکس نسبت به آنها پیدا کرده ایم، این نکته می تواند نمونه ای از یک نیروی سایکومتری باشد که معمولی ترین نوع یک تجربه سایکومتریک است و اصطلاحا به آن تله پاتی تماسی گفته می شود.

در سایکومتری چنانچه ما به چیزی دست بزنیم بلافاصله آن جسم شروع به جذب انرژی از ارتعاشات وجودی ما می کند و ما نیز شروع به کسب انرژی از ارتعاشات آن جسم. این انرژی کسب شده از جسم اطلاعاتی مرتبط با صاحب قبلی اش دارد که برای مدت طولانی با آن به مبادله انرژی مشغول بوده است .

 

البته قابل ذکر است که برای جذب و درک این ارتعاشات و اطلاعات مربوط به آنها، نیازی به کوشش و یا تمرکز نیست؛ لذا اشخاص حساس به طور خودکار مطالب و یا هر موضوعی در ارتباط با هرحادثه ای را جذب و درک می کنند، گرچه در بعضی از تجربیات روحی و یا فراحسی، افراد بسیار حساس که آنها را مدیوم می نامیم، قابلیت بیشتری از خود نشان می دهند. و در گذشته نیز یاد آور شدیم که ریلاکس افراد در تجربیات فراحسی می تواند فاکتور مهمی تلقی شود که قطعا یک فرد مدیوم از این فاکتور کمال بهره برداری را می کند و افراد عادی نیز با ریلاکس شدن خویش در تجارب این چنینی موفق تر نشان می دهند. بنابراین همچنان که گفتیم در سایکومتری به کوشش جسمانی و یا همان تمرکز نیازی نیست زیرا تضادی ساختاری با آن دارد . روش یک تجربه سایکومتری؛

۱- جسمی را که در اختیار فردی بوده است و دائما به خصوص در تماس و یا همراه وی بوده است در دست بگیرید.

۲- این جسم هر چه بیشتر توسط یک فرد کهنه تر شده باشد بهتر است، زیرا در صورت استفاده چندین نفر از آن جسم به دلیل اشباع انرژی و احتمالا تداخل ارتعاشات چندان پاسخ صحیح و یا نتیجه مطلوبی عاید نخواهد داشت .

۳- چنانچه آن جسم از نوع فلزات به ویژه جواهرات باشد بهتر است؛ دلیل آن نیز وابستگی شدید آن شخص به جواهرات و توجه بیش از حد به آنها است که بسیار موثر در جذب انرژی می باشد.

۴- سعی کنید قبل از آنکه کاملا در شرایط سایکومتری و شرایط ریلاکس عمیق و گسترده قرار بگیرید از لمس جسم مورد نظر خوداری کنید.

۵- پیش از آنکه جسم مورد نظر را لمس کنید و یا آن را در دست بگیرید، برای چند دقیقه کاملا بی حرکت باشید و به آرامی نفس های عمیقی بکشید.

۶- پس از آنکه در شرایط ریلاکس قرارگرفتید، با انگشتان دستانتان شیء مورد نظر را به آرامی نگه دارید به نحوی که مشاهده آن برای شما از زوایای مختلف بخوبی مقدور باشد، سعی کنید هرگز به خودتان فشار وارد نکنید و هرگز درحالت تمرکز قرار نگیرید و شیء مربوطه را در دستانتان فشار ندهید.

۷- سعی نکنید تا یک تصویر ذهنی برای شیء مورد نظر بوجود بیاورید، تنها دقت کنید که نسبت به خواص فیزیکی آن آگاهی پیدا کنید، مثلا درمورد جنس، سختی، شکل و سایر ویژگی های شی ء احساس نمایید و آنها را به خاطر بسپارید.

۸- در این مرحله احساس و ادراک خویش را نسبت به شیء مورد نظر گسترش بدهید و در مورد خصوصیاتش بیاندیشید … درمورد رنگها والهاماتی که آن رنگها برایتان دارند و یا ویژگی های دیگر آن.

۹-با یک نفس عمیق به شیء نگاه کنید ودرموردش شروع به صحبت کنید درمورد تاریخچه آن وموضوعاتی که به فکرتان ونظرتان میرسد سخن بگویید.

۱۰- اگر صاحب آن جسم یا همان شیء مربوطه در کنار شما بود از او بخواهید در مورد صحت و یا سقم گفتار شما اظهارنظر کند و اگر صاحب آن شیء درکنار شما نیست، حرف هایی که بر زبان رانده اید را یاداشت کنید .

۱۱- هرگز درمورد آنچه که می گویید هراس نداشته باشید که شاید این سخنان صحیح نباشد، شما آنچه را که می خواهید بر زبانتان جاری شود با سهولت و صداقت بیان کنید .

۱۲- چنانچه از طرف مالک جسم از شما سوالاتی شد بدون درنگ پاسخ دهید، هرآنچه که می خواهید بدون تشویش بیان کنید .

۱۳- سعی کنید هرگز در یک جلسه در مورد دو و یا چند شیء سایکومتری ننمایید، حتی اگر اشیاء متعلق به یک شخص باشند.

۱۴- مواقعی که به سایکومتری می پردازید در لحظات نخست، اولین احساسی که ظاهر می شود به وقایعی مربوط می شوند که بار عاطفی شدیدتری دارند و احتمالا از بار عاطفی منفی برخوردارند چون حوادث و بیماریها و مسایل احساسی وعاطفی متاثرکننده …

۱۵- برای سایکومتری هرگز از اشیاء مغناطیسی استفاده نکنید و همچنین از اشیایی که به دلایلی به مدتی طولانی در آب بوده باشند.

 



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , ,

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.