رهروان حقیقت

خودشناسی ، عشق ، سفر روح

مراقبه بر روی متضادها

نویسنده: Fatemeh.fj تاریخ: پنج‌شنبه, 30 آگوست 2018 موضوع : تمرینات معنوی, راه عرفان, مدیتیشن | دیدگاه‌ها برای مراقبه بر روی متضادها بسته هستند

🍀 #مراقبه بر روی متضادها

🔅 یکی از معضلاتی که در مراقبه وجود دارد، علی الخصوص برای افرادی که در این زمینه مبتدی هستند، هجوم افکار بسیار زیاد به ذهن در هنگام مراقبه است.

🔅 وقتی مراقبه شروع می شود، انواع و اقسام فکرها به ذهن ما هجوم می آورند. هر فکری گویی فکر دیگر را فراخوانی می کند و فکر بعد از فکر می آید. گویی پایانی برای افکار وجود ندارد. افکار، همانند مورچه هایی که از لانه مورچه ها بیرون می آیند، به طرف ما هجوم می آورند. در برخی افراد، مراقبه به مبارزه کردن با این افکار منجر می شود و در نهایت بدون هیچ آرامشی پایان می پذیرد.

🔅 یکی از بهترین راهکارهایی که در این میان برای خاموش کردن ذهن در حین مراقبه وجود دارد، خاموش کردن ذهن با افکار متضادی است که در سطح ذهنی متجلی شده اند. مثلا اگر افکاری در رابطه با آسمان ابری به سراغ مان آمده، ممکن است با افکاری متضاد با آن پایان یابد. کافی است اگر به ذهن مان آمده که هوا ابری است، ما به صورت خلاقانه عبارت آسمان صاف و بدون ابر را در ذهن مان بکاریم. وقتی چنین تضادی در ذهن پدیدار می شود، بعد از مدتی ذهن به طرف خاموشی می رود و ناخودآگاه ساکت می شود. باید از این سکوت ذهن استفاده کرد برای فعال کردن آگاهی درونی و ورود به خلسه و یا خروج از بدن.

🔅 در مراقبه به هیچ عنوان با افکاری که به ذهن شما می آیند جنگ نکنید. این کار فقط ذهن شما را پر آشوب می کند و شما انرژی از دست می دهید و خسته می شوید. مراقبه بر روی افکار متضاد، یکی از راهکارهایی است که برای ساکت کردن ذهن بکار می رود.



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.