رهروان حقیقت

خودشناسی ، عشق ، سفر روح

بیماری چیست؟

نویسنده: Fatemeh.fj تاریخ: شنبه, 1 سپتامبر 2018 موضوع : راه عرفان, مدیتیشن | دیدگاه‌ها برای بیماری چیست؟ بسته هستند

🌱🌸✨🔮✨🌸🌱

🍥 معنی بیماری 🍥

بیماری از بزرگترین نیروهای منفی در جهان شمرده می‌شود. اما آگاهی ما درباره معنی درونی بیماری، رنج و درد بسیار محدود است. بیماری در ظاهر گرچه ظالم به نظر می‌آید اما در ذات خودش برای ما سودمند است. بیماری جسمی همیشه به نحوی نشان دهنده یک موضع گیری اشتباه در امور روانی و معنوی است. بدن‌های ما در کل همه زندگی ما، انعکاس احوالات و نمود آگاهی درونی ما هستند.

بدن و روح ما برای سلامت و تکامل به طور طبیعی نیاز به چیزهایی دارد که راه ما را به سوی کمال مشخص می‌کند. علائمی که همراه با بیماری آشکار می‌شود، نقطه‌ای را نشان می‌دهد که راه وحدت را ‌ترک کردیم.
یک علامت، نوعی واسطه اطلاعاتی است و به ما کمک می‌کند تا جنبه هایی از هستی خود را که از آن بی‌خبریم یا آن را سرکوب کرده‌ایم را بشناسیم و انسجام بخشیم. این عدم آگاهی است که ما را بیمار می‌کند.

چگونه می‌توانیم به علائم بیماری پی ببریم و کمبود آگاهی خود را جبران کنیم؟
مهم‌ترین چیز آن است که بیماری را رد یا سرکوب نکنیم و از آن جهت که ما را از وجود مشکلی آگاه کرده است، از بیماری شکر کنیم.
اگر در مرحله وحدت با هستی نباشیم، یقینآ بخش‌های اصلی وجود خود را دائم سرکوب و نفی کرده و نادیده می‌گیریم و با سرکوب همواره تنش و فشاری ایجاد می‌شود که جریان آزاد زندگی را در ما متوقف می‌سازد و بدتر از آن، فشار همواره ضد فشار ایجاد می کند. برای مثال در اتاقی هستید و دیوارها را فشار می‌دهید زیرا می‌خواهید آزاد شوید، هرچه بیشتر دیوار را فشار دهید ضد فشار افزایش می‌یابد و انرژی شما را می گیرد. اگر فشار دادن را رها و نگاهی به اطراف بیاندازید متوجه در اتاق شده و انرژی تان را به جای تلف کردن در جنگی بیهوده، به شیوه‌ای منطقی و سازنده استفاده می‌کنید.

بنابراین مهم‌ترین کار این است که سرکوب عواطف و بخش‌های اصلی وجود خود را متوقف کنید و فقط شاهد آنچه درونتان می‌گذرد باشید. به رنج‌ها، خشم و‌ترستان توجهی مهر آمیز کنید؛ یقینآ نفوذی که بر شما دارند ناپدید خواهد شد.

به یاری ریکی می‌توان احساس تمدد اعصاب نمود و این مساله کمک می‌کند که هیجان ها، احساس تدافعی و جدایی را از خود برانید. غالبآ در حین درمان عواطف و مسایل سرکوب شده به آگاهی باز می‌گردند، باید به آن‌ها خوشامد بگوییم.

دکتر باخ می‌گوید: بیماری‌ها هیچ گاه با شیوه‌های مادی کنونی شفا نیافته و از میان نرود، زیرا بیماری اصلآ مادی نیست و آنچه که ما بیماری می‌نامیم حاصل نهایی نیروهایی است که عمیقآ و در دراز مدت عمل کرده اند



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , ,

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.