رهروان حقیقت

خودشناسی ، عشق ، سفر روح

قانون عمل و عکس العمل (کارما)

نویسنده: Fatemeh.fj تاریخ: دوشنبه, 24 سپتامبر 2018 موضوع : آگاهی, تمرینات معنوی, صفحه اصلی | دیدگاه‌ها برای قانون عمل و عکس العمل (کارما) بسته هستند

🌱🌸✨🔮✨🌸🌱

 قانون عمل و عکس العمل (کارما)

قانون عمل و عکس‌العمل خاطرنشان می‌کند که هر عملی، عکس‌العملی یکسان یا متضاد به ارمغان می‌آورد. هر چیزی که در حق دیگران انجام دهید، به همان شکل یا به شکل دیگر به شما بازگردانده می‌شود. بیشتر آدم‌ها به‌صورت خودکار در حال به وجود آوردن سرنوشت جدید برای خود هستند و این به دلیل نادانی و امور وابسته به آن است. قبل از ترک این جهان، نتیجۀ تمام‌کارهایی که انجام داده‌اید را می‌گیرید، پس بهتر آن است در زندگی کنونی اعمالی انجام دهید که تا زمان ترک بدن خاکی غم‌زده و نگران نشوید.

نادانی، با این جسم قابل‌شناسایی است و به معنای فراموش کردن خویشتن وجودی (بخشی از ‌وجود مطلق و خداوند است) تا آنجا که شما خود را با این جسم شناسایی می‌کنید، عمل و عکس‌العمل‌هایی هم وجود دارد.

• قانون عمل و عکس‌العمل را درک کنید.
عمل و عکس‌العمل در سه سطح عمل می‌کند:

۱- اعمالی که روی‌هم انباشته ‌شده‌اند.
بخشی از این اعمال در شخصیت، تمایلات و توانایی‌های فرد دیده می‌شود.

۲- اعمالی که در گذشته انجام‌ شده‌اند و نتیجۀ آن‌ها هم‌اکنون به شما می‌رسد و قابل‌تغییر نمی‌باشند.

۳- عملی که امروز در حال انجام آن هستید.
اعمالی که امروز در حال تولید آن هستید و نتیجه‌اش در آینده به شما می‌رسد. لازم به ذکر است اعمال امروز شما قابل‌تغییر هستند.

شما می‌توانید با شناخت خویشتن یا با تسلیم نتیجۀ تمام اعمال خود به خداوند، عکس‌العمل‌ کارهایی که انجام داده‌اید را از بین ببرید. اگر نتیجۀ تمامی اعمال خود را چه خوب چه بد به خداوند پیشکش کنید، به‌این‌ترتیب عکس‌العمل کردارهایتان در آینده به شما کاری نخواهد داشت؛ اما هنوز هم باید منتظر بمانید تا عکس‌العمل اعمالی که در گذشته انجام داده‌اید را ببینید و آن‌ها را تحمل‌کنید. این همان تیری است که از کمان رهاشده و شما نمی‌توانید جلوی آن را بگیرید و در زمان حال نتیجۀ آن را خواهید دید. اگر این فلسفه را درک کنید که بهای تمام اعمال، رفتارها و هر آنچه را انجام می‌دهید را باید بپردازید، هیچ‌گاه دیگر خود را درگیر اعمال منفی و بد نمی‌کنید.
این وسیلۀ نقلیه، این جسم و این کالبد فیزیکی که من و شما داریم، تنها برای انجام‌وظیفه و گرفتن نتیجۀ آن است. وضعیتی که هم‌اکنون داریم، نتیجۀ اعمالی است که در گذشته انجام داده‌ایم. اگر به خود نگاه کرده و بررسی کنیم که آیا ما از نتایج اعمال خود لذت می‌بریم یا بالعکس، لذت نمی‌بریم. حال هر یک از این‌ لذت بردن یا رنج کشیدن‌ها، درنتیجۀ انجام عملکردی است که در گذشته انجام داده‌ایم و نمی‌توانیم از آن‌ها رها شویم چه در حال و چه در پایان زندگی‌.

• یکی از عرفای شرقی می‌گوید، این جهان منزل موقتی ما است؛ بنابراین پول خود را روی ملک و زمین سرمایه‌گذاری نکنید؛ بلکه روی دارایی‌های واقعی سرمایه‌گذاری کنید. این دارایی‌های واقعی کجا هستند؟ دارایی‌های واقعی در درون شماست. آنچه دارید و سرمایۀ خود می‌نامید، واقعی نیستند. این جهان محل گذر است، به دنبال خوشبختی و شادی نباشید، چراکه اینجا محلی برای پیدا کردن شادی، آرامش یا لذت نیست. شما برای انجام یکسری کارهای خاص به اینجا آمده‌اید.

این جهان از هزاران سال پیش به این‌سو به ایجاد شرایط یکسان ادامه می‌دهد: جنگ و صلح، مرگ و رنج، عذاب و سختی، ناپایداری و مشکلات؛ بنابراین اگر در این جهان به دنبال شادی یا آرامش هستید، این مانند به دنبال دندان کلاغ گشتن است.



برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.