رهروان حقیقت

خودشناسی ، عشق ، سفر روح

فنگ شویی چیست؟

نویسنده: Moonshine تاریخ: دوشنبه, 29 اکتبر 2018 موضوع : آگاهی, صفحه اصلی | دیدگاه‌ها برای فنگ شویی چیست؟ بسته هستند

به نظرتان این محیط بازتابی از سلامتی شما است؟محل زندگی شما چگونه روی روابط شما اثر دارد؟اکثر انسانها نسبت به محیط زندگی خود بی توجه هستند و از تاثیراتی که این محیط بر وجودشان می گذارد غافل اند. حال آنکه گفته می شود محیطی که در آن زندگی می کنیم محیط کاملی است که بر مبنای فعل و انفعالات متقابل نظام خورشیدی (آسمان) ،محیط اطراف (زمین) و تاریخ تولد (فردیت)‌ بنا شده است.بنابراین برای یک زندگی آرام و متعادل، همنوایی با نظام خورشیدی ،زمین و حتی تاریخ تولد ضروری به نظر می رسد .این همنوایی و هماهنگی توسط روشهایی چون فنگ شویی ایجاد می شود.فنگ شویی دانش و هنر قدیمی است که مطلوب ترین روش های زندگی در محیطی مناسب و موزون را به انسان می آموزد. فنگ شویی مشخص می کند چگونه با استفاده از رنگهای مناسب ،وسایل زندگی مناسب و طریقه صحیح چیدمان آنها محیطی نافع برای خود ایجاد کنید و محیط کار ،تجارت یا خانه خود را به مراکز قدرت تبدیل کنید .در مورد تاریخ دقیق فنگ شویی یا ابداع کننده آن هیچ سند قابل اطمینانی در دست نیست.تنها در هشتاد سال گذشته موفق به کشف اسناد ومدارک اندکی متعلق به قرون سوم و چهارم قبل از میلاد شده اند که درآ نها به صورت غیر مستقیم به فنگ شویی اشاره شده است.
فنگ شویی در قلب و ذهن مردم معمولی و از طریق زبان رمزی بین استادان و شاگردان باقی ماند و به صورت سینه به سینه رموز این هنر حفظ شد. به همین دلیل تعداد کمی از متون مکتوب آن باقی مانده است.بعضی از محققان معتقد ند حکمت و کاربرد فنگ شویی همزمان با مکتوب شدن نظریه یین (سرد) ویانگ (گرم) واندیشه های جها ن بینی مبتنی بر پنج عنصر چینی ، زمین (خاک) ، فلز ،‌آب ، جنگل (چوب) و آتش ، مدون گردیده است.نظریه فنگ شویی رابطه کیهان و انسانها را بررسی می کند و هدف آن ایجاد وحدت میان آسمان ، زمین ، انسان و ماده از طریق نیروی تاچی (نهایت مطلق) است. چینی های باستان اعتقاد داشتند هنگامی که این وحدت به وجود اید ،”چی” (نیرو های حیاتی) در موجودات جاندار و بی جان جاری شده و موجب بروز اتفاقات خوب و سازنده می شود. فقدان جریان”چی” نتیجه معکوس،یعنی بد بختی و اختلال و نگرانی به بار می آورد.محور اصلی هنر فنگ شویی وحدت میان آسمان ، زمین و انسان است. چینی های باستان در جستجوی وسیله ای برای تو ضیح نیرو های مر ئی و نا مرئی روی زمین و تا ثیر مبهم و مرموز این نیروها بر رفتار انسان بودند. و به دنبال معنویتی بودند که در هنگام سختی ها و بلایا به انها پناه بیاورند و به آرامش و آسایش برسند.هدف چینی های باستان وحدت انسان و طبیعت بود و قصد داشتند با وحدت بین انسان و کائنات به یگانگی برسند. در واقع فنگ شویی با جلوگیری از هدر رفتن منابع و سپس ایجاد انرژیهای خوب در اطراف انسان موجب می شود رابطه متعادل و موزونی بین انسان و محیط پیرامونش برقرار شود و انسان در می یابد که با محیط اطرافش یکی است و ارتباط درونی بین عوامل را درک می کند..نکته جالب اینکه فنگ شویی در هر کجا قابل استفاده است و هر کس به فراخور نیاز خود می تواند از آن بهره مند شود. یکی از مهمترین مباحثی که فنگ شویی به آن می پردازد محیط کار است. اگر محیط کار و زندگی هر کسی از ارتعاشات سالم احاطه شده باشد خود او نیز سالم می ماند.
‌●فنگ شوی در کار
آیا از محیط کار خود لذت می برید؟
آیا به شغل خود علاقه مند هستید؟
لحظاتی که در محل کار هستید چگونه می گذرد؟
هماهنگی میان همکاران،معین بودن حدود فعالیتها،داشتن روح بی پروا و با همت،حسن ابداع و همچنین ارتباط خوب بین مخاطبان مختلف در محیط کار،همگی عناصری می باشند که موجب فعالیتی بهینه،مثبت و در حال رشد می شوند.این محاسن را می توان به کمک قوانین فنگ شوی در محیط کار ایجاد کرد.به طور مثال با بررسی چگونگی قرار گرفتن شما در دفتر کار،همینطور وضیعت دیگر همکارانتان و حتی وسایلی که شما را احاطه کرده اند می توان موقعیت مؤثر و آرام نظم و هماهنگی بین شما و همکاران دیگر به وجود آورد.گااهی اوقات گردش ۴۵ درجه میز کار به سمت شرق یا اویختن عکس ابشاری به روی دیوار شمالی دفتر کار،کمک بسیار موثری به هماهنگی و نظم محیط کار می کند و حتی شما را از آسیب انرژی های منفی که شاید از سوی همکار بد اخلاق و سختگیرتان متوجه شماست در امان نگه می دارد..شاید سوال کنید ایا با این کارها به نتایج مثبت شخصی دست خواهید یافت؟به نظر عجیب می رسد،اما بر اساس اعتقاد قوانین فنگ شویی،حتی یک تغییر کوچک در محلی که ما را احاطه کرده می تواند به روان شدن انرژی ،،جی،، که همان انرژی حیاتی است-کمک کند از اینرو موفغیتی هماهنگ و متعادل با خود و در ارتباط با دیکران به همراه خواهد اورد.برای مثال رئیس یک شرکت بزرگ انگلیس که به خاطر کار طاقت فرسا نگران سلامتی خود بود. به یک مشاور فنگ شوی مراجعه نمود و با انجام پیشنهادات وی پس از مدتی توانست کار خود را بهتر انجام دهد و هم در امور شخصی و هم در محیط کار موفق تر شود.طبق بررسی وضیعت اتاق کار وی مشخص شد که میز تحریر او در جهت شرق و صندلی در جهت شمال شرقی قرار داشت .طبق اصول فنگ شویی این جهت ها باعث فعالیت زیاد و جاه طلبی می شوند بنابراین بنا به پیشنهاد مشاور فنگ شویی جهت میز کار به سمت شمال غربی و صندلی به سمت شرق تغییر یافت .در پس این قوانین به ظاهر ساده مجموعه ای از مطالعات وسیع وجود دارد که شامل جریان انرژی چی، برقراری توازن میان ویژگی های یین..مونث.. و یانگ ..مذکر..، و پنج عنصر چینی،زمین(خاک)،فلز،اب،جنگل(چوب) و اتش،هشت جهت اصلی زمین شمال،جنوب،شرق،غرب،شمال شرقی،شمال غربی،جنوب شرقی،جنوب غربی،علم نجوم ژاپنی و مربع جادویی است.(در این مربع اعداد ۱ تا ۹ به شکلی مرتب شده اند که اولا از هر عدد فقط یکبار استفاده شده و ثانیا جمع اعداد هر ردیف چه افقی چه عمودی با ۱۵ برابر است. (شکل ۱)
از ترکیب موارد مذکور و در نظر گرفتن همه انها در داخل یک اداره می توان برای ارضاء مشتریان یک شرکت،همکاری دوستانه بین افراد یک اداره ،ارتباط مؤثر با مراجعین و….استفاده کرد.با بهره گیری از این دانش کهن حتی می توان با ایجاد موقعیت هایی همچون تعیین محل قرار گرفتن افراد تاثیرات عمیق و کارا بر افراد گذاشت و آنها را با عقیده خود همراه کرد.بطور کلی جهت قرارگیری کل بنا و معماری ساختمان،محل قرار گرفتن ساختمان نسبت به وضعیت خیابان های اطراف و … طراحی رنگهای فضای داخلی و چیدمان وسائل کار مثل وضیعت میز کار نسبت به بازشو های اتاق ها و یا چگونگی قرارگرفتن دستگهای تاسیساتی یا تزئیناتی موجود در محل کار و یا حتی نظم و انضباط وسایل روی میز کار مواردی هستند که مشاوران فنگ شوی به آنها دقت داشته و در هر موقعیتی مناسب ترین طراحی را انتخاب کرده و بدین ترتیب در بهبود کیفیت زندگی و کار هر شخص و همینطور کل گروه نقش مؤثری ایفا می کنند.

منبع: موسسه ی یوگای علمی نوا



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.