رهروان حقیقت

خودشناسی ، عشق ، سفر روح

دلیل پاکسازی در هنگام مراقبه

نویسنده: Fatemeh.fj تاریخ: سه‌شنبه, 6 نوامبر 2018 موضوع : تمرینات معنوی, صفحه اصلی, مدیتیشن | دیدگاه‌ها برای دلیل پاکسازی در هنگام مراقبه بسته هستند

دلیل پاکسازی چاکراها در مراقبه های شبانه

🔅 ما تقریباً هر روز با افکار نگران کننده ای مواجه می شویم، ما با افراد و موقعیت هایی مواجه می شویم که به نوعی در ما احساس ترس و نگرانی ایجاد می کنند در نتیجه ما انرژی ترس را به درون چاکرای مان جذب می کنیم. به همین دلیل فکر خوبی است که هر روز چاکراهایمان را پاک کنیم . درست همان طور که هر روز صبح صورت مان را می شوییم ، بگذارید انرژی وجودتان هم از این پاکسازی مداوم بهره مند شوند.

🌸 تمریناتی که در مراقبه های شبانه برای شفاف سازی چاکراها انجام میدهیم دو مرحله دارد:

⚜ پاکسازی: رها کردن چاکراها از افکار منفی و وابستگی ها و گره های اتری و…

⚜ تعادل چاکراها: بزرگ کردن چاکراها به طوری که همه ی آنها به یک اندازه باشند.

🌀 وقتی افکار نگران کننده ای را که باعث کوچک و جمع شدن چاکراهاست در ذهن می پروریم ، چاکراهایمان کوچک می شوند. وقتی درباره ی موضوع مربوط به هر کدام از چاکراها دچار وسواس فکری شویم به طور نامناسبی بزرگ می شوند برای مثال نگرانی در مورد امور مالی (از دست دادن و زیان) باعث کوچک شدن چاکرای ریشه می شود، وسواس فکری و افکار نگران کننده در مورد به دست آوردن پول هم باعث بزرگ شدن نامتناسب این چاکرا خواهد شد.

🌀 چاکرای بزرگ به خودی خود اشکالی ندارد در واقع نشانه ی سلامت است. اما باید اندازه ی همه چاکراها را با هم متناسب نگه داریم تا جریان انرژی در بدن مان به خوبی انجام گیرد. چاکرای آلوده یا نامتعادل منجر به احساس افسردگی، خستگی شدید و موانع آشکار در مسیر خلاقیت و جریان فروانی می شود. چاکراهای پاک و متعادل باعث جریان آزاد انرژی و ایده های نو و هماهنگی در وجود ما می شوند.

🌸 چندین روش برای پاکسازی چاکراها وجود دارد و باید خوشحال باشیم که بگوییم ما امکان انتخاب های متعددی داریم . این بسیار لذت بخش است که بتوانیم هر روز از روشهای پاکسازی مختلف استفاده کنیم.
هدف مراقبه، تجربه‌ی یک حس خاصی نیست، بلکه افزایش تعادل ذهن نسبت به همه‌ی احساسات می‌باشد.

🔅 حساسات چه زمخت باشند (استرس، خشم، نفرت و..)، چه لطیف باشند (شادی، نشاط، رضایت و..)، تغییر میکنند. تنها ملاک پیشرفت در مراقبه، داشتن تعادل ذهن در هر حسی است.
حتی پس از این که شخص جریان سیالی از ارتعاشات لطیف را در سراسر بدن تجربه کرد، کاملاً امکان دارد که دوباره حسی زمخت و یا ناحیه ای کور در بدن پدیدار شود.
اینها نشانه‌ی پس رفت نیست، بلکه نشانه‌ی پیشرفت است. با پیشرفت آگاهی و تعادل ذهن، به طور طبیعی فرد عمیق تر در ذهن ناخودآگاه نفوذ کرده و ناخالصی های پنهان را در آن آشکار می سازد. تا زمانی که این عقده های پنهانی عمیق در ناخودآگاه باقی بمانند، به ناچار در آینده درد و رنج به دنبال خواهند داشت. تنها راه نابودی آنها این است که بگذارید به سطح ذهن آمده و از بین بروند.

👈 هر حسی، زمخت یا لطیف، ویژگی ناپایندگی را داراست.
وقتی حس زمختی آشکار میشود چنین به نظر می رسد که برای مدتی باقی می ماند ولی دیر یا زود از بین می رود. همچنین حس لطیف، باز هم دارای همان ویژگی است. هیچ حسی جاوید نیست. بنابراین نباید به هیچ حسی رجحان و برتری داد.
هنگامی که حس زمختی پدیدار میشود، بدون فشار و ناراحتی آن را مشاهده کنید و وقتی حس لطیفی ظاهر می شود آن را بپذیرید و حتی از آن لذت ببرید، بدون این که مغرور شوید و به آن بچسبید.

در هر مورد می دانید که تمام حس ها به خودی خود ناپایدار هستند، پس به آنها چه در نمایان شدن و چه در از میان رفتن، لبخند بزنید.



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , ,

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.