رهروان حقیقت

خودشناسی ، عشق ، سفر روح

کمبود انرژی و دزد انرژی

نویسنده: Fatemeh.fj تاریخ: سه‌شنبه, 29 ژانویه 2019 موضوع : آگاهی, راه عرفان, صفحه اصلی, مدیتیشن | دیدگاه‌ها برای کمبود انرژی و دزد انرژی بسته هستند

دزدی انرژی روانی چیست؟

بسیاری از ما وقتی کم می آوریم، درواقع دچار کمبود انرژی هستیم، اما به جای دریافت انرژی تمیز از غذاها، طبیعت، درختان ، نور خورشید، ورزش، مدیتیشن و غیره؛؛؛ ناخودآگاه دست به دزدی انرژی می زنیم و از دیگران انرژی می گیریم.

راه های دریافت انرژی پاک در مواقعی که کمبود انرژی داریم :
۱ – خواب
۲ – غذای سالم و تازه
۳ – استراحت
۴ – تفریح
۵ – مدیتیشن
۶ – طبیعت ، نورخورشید ، گیاهان ، حیوانات

روش درست ، گرفتن انرژی از این منابع هست ولی گاهی سعی می کنیم از دیگران ، دزدی انرژی کنیم.

معمولا چهار طریق برای دزدی انرژی هست و چهار نوع رفتار را شامل می شود :
۱ – افراد ظالم : این دسته با تهدید و ارعاب و داد و فریاد و ترساندن دیگران و رفتارهای پرخاشگرانه از دیگران انرژی می گیرند.

۲ – افراد مظلوم : با مظلوم نمایی و دردل کردن و گفتن از غصه ها و گرفتاری های خود ، ما را وادار به دلسوزی می کنند و در پایان می گویند : سبک شدم با تو حرف زدم؛ هدف این افراد از بازگو کردن مشکلات، راهنمایی و کمک گرفتن نیست؛ زیرا شما هرچه بگویید ، آنها کار خود را خواهند کرد و فقط می خواهند کمبود انرژی خود را با جلب دلسوزی شما جبران کنند.

۳ – افراد غرغرو : با نق زدن ، ایرادگیری ، بهانه گیری و توجیه کردن ، دزدی انرژی می کنند و تعداد این دسته هم نظیر دو گروه قبلی بسیار است.

۴ – افراد منزوی : اینها قوی ترین دزدان انرژی هستند و معمولا بیشترین آسیب رو می توانند بزنند ؛ قهر می کنند و سکوت می کنند و ناخودآگاه می خواهند با اینکار توجه ما را جلب کنند و از ما انرژی بگیرند.

حالا دو تا مساله هست اول اینکه چطور به خودمان کمک کنیم تا مجبور به دزدی انرژی نشویم و دوم اینکه در برابر این افراد چه موضعی بگیریم؛ یادمان باشد هر وقت داریم داد می زنیم یا ناله و غرغر می کنیم ، می خواهیم بیهوده دردل کنیم یا ایراد بگیریم و بهانه گیری کنیم یا قهر کنیم ، سریع به خودمان بگوییم :
من انرژی کم آورده ام و نیاز به انرژی دارم پس دزدی نمی کنم و از راه سالم کمبودم را جبران می کنم.

با خود خلوت کنیم ، استراحت کنیم ، موزیک شاد یا کمی پیادهروی در طبیعت یا دقایقی مدیتیشن و عبادت… شاید هم نیاز به خواب یا غذا داریم و همین آگاه شدن ، بزرگترین کمک رو به ما می کند.

حالا قدم دوم این است که بدانیم در مواجهه با افرادی که کمبود انرژی دارند ، چه کنیم :
این افراد همانگونه که پیشتر توضیح داده شد ، انرژی کم آورده اند و بطور ناخودآگاه ممکن است از کودکی یاد گرفته باشند که از مکانیسم های منفی گفته شده در بالا ، انرژی حیاتی از دست رفته خود را جبران کنند و احتمالا چنین راه کاری در خانواده شان مرسوم شده است.
از وقتی آگاه شدیم، وارد این دزدی یا داد و ستد نا صحیح انرژی نمی شویم؛ اگر گوش شنوا داشته باشند ، بدون کنایه برایشان به آرامی شرح می دهیم که کار نادرست آنها چه تاثیر منفی و نامطلوبی روی ما دارد.

چنانچه تشخیص دادیم که در برابر پذیرش این واقعیت مقاومت می کنند و توضیح بیشتر بی فایده است ، همین که وارد بازی آنها نشویم و انرژی حیاتی خود را خرج چنین افرادی نکنیم ، خود بزرگترین کمک به رها شدن این افراد از این مکانیسم های نادرست است.

البته حتما در ابتدا از اینکه ببینند مکانیسم دفاعی آنها جواب نمی دهد ناراحت و عصبی می شوند و حتی ما را متهم به بی احساسی و بی تفاوتی می کنند ولی ما که می دانیم برای شفای این مکانیسم چه واکنشی را انتخاب نموده ایم ، بدون ورود به این بازی ، کار صحیح را انجام می دهیم.
( البته آسان نیست در جمعی که همه افراد همیشه به مدل رفتاری خاصی عادت داشته اند ، شما متفاوت عمل کنید ؛ متفاوت عمل کردن، نیاز به شجاعت، آگاهی و شهامت دارد).



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.