رهروان حقیقت

خودشناسی ، عشق ، سفر روح

دوره پاکسازی بدن

نویسنده: Fatemeh.fj تاریخ: جمعه, 8 فوریه 2019 موضوع : آگاهی, صفحه اصلی | دیدگاه‌ها برای دوره پاکسازی بدن بسته هستند

تاثیرات دوره پاکسازی بدن

* افزایش توان روحی
* تقویت سیستم ایمنی بدن
* ترمیم و بازسازی سلول ها
* تنظیم تبادل غددی و هورمون سازی
* سلامتی و طول عمر
* کاهش وزن بدن
* دفع مواد زائد رسوب کرده دررگها، مفاصل
* دفع بافت های مرده در جگر، مثانه و روده ها

چطور باید روزه گرفت؟
روزه پاکسازی با روزه معنوی متفاوت است. در این نوع روزه شما باید به مدت ۷۲ ساعت جز آب چیزی نخورید و همان طور که می دانید میزان مصرف آب براساس فعالیت بدنی شما تعیین می شود. لذا افراد عادی که فعالیت بدنی زیاد ندارند به آب کمتری نیاز دارند. از سوی دیگر ممکن است در مدت روزه پاکسازی توام با ناراحتی هایی از قبیل سردرد های شدید ، ضعف عمومی ، سستی اعصاب و کسالت باشید. از این رو در مواقع روزه میل به خوردن به شدت هرچه بیشتر و پیوسته ما را بر می انگیزد تا قبل از موقع روزه را بشکنیم.

ولی اگر یکی دو روز در گرفتن روزه استقامت کنیم، این عادت هم روبه ضعف می گذارد و درنتیجه آسان تر و راحت تر قادر می شویم روزه بگیریم.

علت اصلی این که انسان پس از یکی دوروز می تواند به راحتی روزه بگیرد آن است که درروز دوم یا سوم جهاز هاضمه به دفع مواد زائد می پردازد و عمل جذب که فقط در موقع خوردن صورت می گیرد متوقف می ماند. دراین موقع معده حالت اسفنجی پیدا می کند که فشرده شده و مواد انباشته در آن بیرون می ریزد. فعالیت جهاز هاضمه در این موقع برای دفع مواد زائد به قدری شدید می شود که دیگر به هیچ وجه مایل نیست غذایی را بخود جذب کند، به همین علت بیمار احساس گرسنگی نمی کند و به راحتی روزه می گیرد.

عکس العمل های شدید:
گاهی در حین روزه پاکسازی بدن عکس العمل های شدید ی نشان می دهد که نباید نگران شوید این واکنش ها عبارتنداز:

۱- نفخ و تولید گاز: یکی از عادی ترین واکنش هایی است که در روزه داران دیده می شود و معمولا” ۹۰ درصد گازهایی که ایجاد میگرن وسردردهای شدید می نماید در ناحیه معده است که فقط با روزه گرفتن این سموم حل می شوند ودفع می شوند.

۲- افزایش حرارت بدن:
ممکن است فرد در اوقات روزه دچار تب شود که جای هیچ گونه ناراحتی نیست. چون معمولا” این علائم نشان دهنده دفع سموم بدن است.

۳- زبان باردار:
یکی از دیگر نشانه های دفع سموم زبان باردار وعرق بدبو و یا بدبوئی دهان است که این علائم نباید موجب نگرانی شما شود. زیراسموم بدن در حال دفع از طریق پوست و…است.

۴- حالت تهوع واستفراغ:
حالت تهوع و دل بهم خوردگی از عوارض نامطلوب دیگر است و در این گونه موارد کبد به کمک کیسه صفرا می کوشد مواد زائده ای را که در روده ها جمع شده اند ،بیرون بریزد.

توصیه های دوره پاکسازی:

۱- سعی کنید به طور دائم هفته ای یک روز را به پاکسازی بدن اختصاص دهید.

۲- برای تقویت دستگاه های ایمنی بدن و کمک به دفع سموم هرروز ۲۰ دقیقه تنفس شکمی را انجام دهید.

۳- از مصرف قند ،مربا، نان سفید، شیرینی، سیب زمینی پخته، و نظیر اینها به طور کلی اجتناب کنید.

۴- در زمان پاکسازی از استعمال دخانیات و نوشید ن چای سیاه وقهوه و سایرمواد محرک از قبیل ترشی ،موسیر ومصرف فرآورده های حیوانی بپرهیزید.

۵- در طی دوره پاکسازی ممکن است دچار سردرد، سرگیجه، وحالت تهوع ویاحتی اسهال شوید لذا نگران نباشید وازدارو استفاده نکنید، این علائم نشانه دفع سموم از بدن است ومعمولا” پس از ۷۲ ساعت برطرف خواهد شد.

۶- در صورتی که درطی دوره پاکسازی علائم سردرد ،سرگیجه، وحالت تهوع ادامه یافت این علائم نشان دهنده این است که بدن شما هنوزبه پاکسازی نیاز دارد لذا باید به پاکسازی بدن ، تا برطرف شدن علائم ادامه دهید.

۷- پس از پایان دوره پاکسازی ، مواظب باشید که غذای سنگین نخورید در غیراین صورت فشار زیادی به دستگاه گوارش وارد می شود و ممکن است خطرساز شود.
۸- قبل از شروع دوره پاکسازی حتما” به پزشک خود مراجعه نمایید و خودسرانه این کار را انجام ندهید و یا از افرادی که این دوره هارا به سلامت طی کرده اند مشورت بگیرید.



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.