رهروان حقیقت

خودشناسی ، عشق ، سفر روح

چشم سوم در طول تاریخ

نویسنده: admin تاریخ: یکشنبه, 22 اکتبر 2017 موضوع : 100 فیلم برتر معنوی, صفحه اصلی | دیدگاه‌ها برای چشم سوم در طول تاریخ بسته هستند

چشم سوم در طول تاریخ

اشراف به ابعاد دیگر جهان هستی از طریق چشم سوم میسر می‎شود. افراد معمولی که فقط از چشم سر برای رؤیت استفاده می‎کنند، نسبت به متافیزیسین‎ها که از توانایی‌های چشم سوم بهره می‎گیرند نابینا محسوب می‎گردند. چشم سوم یک در، یک راه و یک روزنه به سوی نور و روشنایی است. بسیاری هستند که می‎خواهند درباره‌ی چشم سوم بیشتر بدانند. اینان طالبان واقعی دانش حقیقی هستند.

چشم سوم با اسامی مختلف خوانده می‎شود. از جمله: چشم دل، چشم درون، چشم دانش، چشم بصیرت، چشم شهود، چشم یگانه، چشم معرفت، چشم معرفت بین، چشم برزخی، چشم عقل، چشم فکر، چشم معنوی، چشم قلب، چشم دریا، چشم سرّ، چشم باطن، چشم باطن بین، چشم خرد، چشم برزخ ملکوتی، چشم بصیرت باطنی، چشم بصیرت مثالی، چشم بصیرت ملکوتی، چشم بصیرت نفس، چشم غیبی ملکوتی، چشم ملکوت، چشم ملکوتی برزخی، دیده‌ی بصیرت، دیده‌ی دل، دیده‌ی دریا، ستاره‌ی شرق، کبوتری از ملکوت، چاکرای ششم، چاکرای پیشانی، چاکرای گورو، چاکرای آگیا، دروازه‌ی اثیری، مرکز پیشانی، مرکز ابرو، مرکز فرمان، نقطه سیاه، تیسراتیل، تری کوتی، تری ونی، موکتا تری ونی، جنانترا، شیوانترا، برومادهیا، برامی‎ریها، دودال‌کانوال، نوکتی ساودا، آجنا و …

چشم سوم بدان سبب گویند که چشم‌های فیزیکی راست و چپ را اول و دوم در نظر گرفته و دو تا حساب شده‌اند، پس این ساختار، چشم سوم نام گرفته است. در زبان انگلیسی نیز برای آن معادل همین عنوان یعنی Third eye به‌کار می‌رود.

امروزه در اکثر ادیان ، مذاهب ، فرهنگ ها و اقوام بر اهمیت چاکرای آجنا تأکید می‎شود و این اهمیت به دوران ماقبل تاریخ برمی‎گردد .

در آن زمان آجنا نقش یک حس گر روحی و معنوی را داشته است .

گفته می‎شود که چشم سوم در انسان های اولیه کارایی داشته است ، امروزه در انسان های قرن جدید نیز شواھدی از عملکرد چشم سوم وجود دارد.

به عبارت دیگر آجنا در آنها یک ارگان ماورائی فعال بوده که به طور روزمره از آن استفاده می شده است.

این در حالی است که در انسان مدرن هزاره ی سوم ، آجنا به طور معمول یک ارگان غیر فعال و خاموش است ، و فعال کردن آن مستلزم شناخت و تمرین می باشد.

بنا بر نظر برخی از متا فیزیسین ها ، بارزترین نمونه توجه به چشم سوم را می‎توان در بین هندوان مشاهده کرد.

آنها حداقل یک بار در روز آداب مذهبی را انجام می‎دهند ، که قرار دادن یک نقطه از پودر رنگی روی پیشانی ( چشم سوم ) نیز بخشی از آن می‎باشد ، این عمل باعث تحریک و فعال شدن چشم سوم می‎شود.

همچنین آنان معتقدند این خال باعث می شود انرژی شخص از مکانی که فکر می کنند گذرگاه خروج انرژی می باشد، خارج نشود.

آنان عقیده دارند چنین خالی باعث تمرکز فکری شخص نیز می شود، شانس می آورد و انسان را از شیاطین حفظ می کند.

در زنان هندی این علامت بر روی پیشانی نشانه ازدواج می‎باشد و وجه تمایز بین زنان و دختران در جامعه هند است .

در کتابهای مذهب هندو مطالب زیادی درباره ی آجنا نوشته شده است .

وقتی مسیحیان کاتولیک در برابر صلیب زانو می‎زنند ، با انگشتان خود علامت صلیب را بر روی سینه ترسیم می‎کنند که رأس این صلیب همیشه ، پیشانی ( چشم سوم ) است .

بودائیان احترام خود را نسبت بهچاکرای آجنا با قرار دادن یک قطعه جواهر یا زیور گرانبها در مرکز پیشانی مجسمه بودا نشان می‎دهند .

آرایش پیچیده‎ی سربندی که سرخپوستان استفاده می‎کنند از پرهای رنگارنگی تشکیل شده ، که به نواری تزیین شده وصل می‎باشند ، آرایش این سربند در اطراف مرکز پیشانی حالت قرینه دارد .

افرادی که دارای توانایی های روحی بیشتری هستند ، سربندهای بزرگ تر با آرایش پرزرق و برق‎تر استفاده می‎کنند .

سربند مصریان قدیم در محل پیشانی دارای شکل یک افعی با سری افراشته است .

در فرهنگ مصریان ، افعی یک سنبل معنوی است و حضور آن در محل آجنا بر اهمیت این نقطه تأکید می‎کند .

سربندیکه برخی از سربازان در زمان جنگ به پیشانی می‎بندند نیز جای تأمل دارد.

مسلمانان در نمازهای روزانه خود به ازای هر رکعت نماز دو بار سجده می‎کنند و در هنگام سجده ، پیشانی را بر مهر می گذارند و ذکر می گویند .

چشم سوم ساختاری در کالبد اثیری ما می‎باشد. دانشمندان معتقدند که کالبد اثیری یک توده‌ی حاوی حدود (چهار ضربدر ده به توان بیست و یک) ذره‌ی اثیر است و دوره‌ی حیات آن به‌طور متوسط حدود (ده به توان بیست و دو) سال است. کالبد اثیری با اسامی دیگری همچون کالبد لطیف، کالبد ظریف، کالبد نورانی، کالبد شفاف، کالبد ستاره‌ای، کالبد اختری، کالبد آسترال، همزاد، پری‌اسپیریت، روان‌پوش، بدن برزخی و بدن مثالی خوانده می‎شود. این کالبد در شکل ظاهری بسیار شبیه کالبد فیزیکی است. ولی نسبت به کالبد فیزیکی رقیق‎تر و لطیف‌تر می‎باشد. کالبد اثیری از جنس ماده نیست، بلکه از جنس و ماهیت خاصی به نام «اثیر» یا «اتر» می‎باشد. اثیر در لغت به معنی عالی، برگزیده و مکرم آمده است. در متافیزیک اثیر به معنی ماهیت لطیف و غیر مادی است که بوجود آورنده‌ی کالبد اثیری می‌باشد. (گرمی تن را همی خواند اثیر)

چشم سوم یک ساختار فیزیکی نیست و نباید در کالبد فیزیکی به دنبال آن باشیم، چرا که در این کالبد چیزی نخواهیم یافت. وقتی کالبد اثیری و کالبد فیزیکی بر هم منطبق می‎شوند، محل قرار گرفتن چشم سوم در کالبد اثیری منطبق بر وسط پیشانی در جسم فیزیکی می‎شود. البته برای رسیدن به محل دقیق چشم سوم باید از وسط پیشانی حدود پنج سانتی‎متر به داخل و عمق پیشانی و به زیر مغز نفوذ کرد. چشم سوم ماورای مکان و زمان در اندیشه است.

پس چشم سوم، ساختاری است که وجود خارجی دارد، داستان و افسانه نیست، اما وجود آن فیزیکی و مادی نمی‌باشد، بلکه متافیزیکی و اثیری است. بعضی افراد به اشتباه فکر می‌کنند فقط چیزهای فیزیکی وجود خارجی دارند



برچسب ها : , , , , ,

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.