رهروان حقیقت

خودشناسی ، عشق ، سفر روح

سوارا چیست؟

نویسنده: Moonshine تاریخ: یکشنبه, 3 ژوئن 2018 موضوع : آگاهی, دسته‌بندی نشده, صفحه اصلی, مدیتیشن | دیدگاه‌ها برای سوارا چیست؟ بسته هستند

وقتی از لغت سوارا استفاده می کنیم، چیزی بیشتر از هواست که در سوراخ های بینی جریان دارد، صحبت از پراناست، جنبه ی ظریف و حیاتی تنفس.

در حقیقت تنفس جریانی است که نادیده انگاشته شده بدون توجه به اینکه یکی از اعمال مهم بدن است. جریان تنفس در بیست و چهار ساعت شبانه روز ادامه دارد، چه به آن آگاه باشیم چه نباشیم. تنفس گنجینه ی گرانبهایی است که بدون آن نمی توان بیش از سه دقیقه زنده ماند. تنفس با جان انسان همراه است.

بنابراین بایستی بدانید که تنفس بیشتر از یک حرکت ساده فیزیک است، هر نفس یک علامت اساسی و قوانین مخابره ای دارد، برای داوطلب روحی و سالک تنفس وسیله ی غنی است که او را برای هدف غایی، آماده می کند.

به طور معمول تنفس یک عامل مکانیکی است که به وسیله بدن فیزیکی انجام می شود، اما در سوارا یوگا تنفس جریانی است که می تواند کنترل و دستکاری شود.

تناوب تنفس:

اگر به تنفس خودتان در طول روز توجه کنید، متوجه خواهید شد که بیشتر اوقات جریان هوا از یک سوراخ بینی جریان دارد. اما به نظر می آید که تنفس همزمان در دو سوراخ بینی جریان دارد. در حالی که اینطور نیست.

با کمی تمرکز متوجه خواهید شد که معمولا یکی از سوراخ های بینی برای مدتی باز(بیشتر باز) است و تنفس تنها از آن جریان دارد. کمی بعد این سوراخ بسته می شود و به تناوب سوراخ دیگر باز می شود.

این عمل چه معنی دارد؟

علم فیزیولوژی نشان می دهد که این عمل بر سیستم اعصاب تاثیر به خصوصی می گذارد و انگیزه ی شخصی را به وجود می آورد. به علاوه اثر مشخصی روی مغز داشته که به قوانین موزون ویژه ای نیاز دارد. سوارا یوگا علمی است که جریان ناشناخته تنفس را آشکار می کند.

این سواراست که جریان آن تغییر میکند. این سوراخ های بینی است که هر شصت تا نود دقیقه تغییر میکند. این ریتم به تمام جریانات فیزیکی دورانی نظم می بخشد. اگر سوارا نامنظم باشد نشان می دهد که چیزی در بدن عمل نمیکند و ریتم طبیعی آن بهم خورده است.

سواراهای مختلف به طرق مختلف بر ما اثر می گذارند یعنی بوسیله تحریک کردن مراکز انرژی و جنبه های سیستم آن.

در حقیقت تناوب جریان تنفس در میان سوراخهای سمت چپ (آیدا) و سمت راست (پنگالا) اتفاقی یا برحسب شانس نیست. ریتم تنفس براساس ریتم حیاتی بدن است، ریتم های انرژی بدن که به دو نیمکره مغز مربوط می شود.

در بدن انسان سه سوارا با کل سیستم های عمده فیزیکی و روانی اتصال دارند. و می توانند بصورت تثلیث نامگذاری شوند. (ذهن یک جنبه است، انرژی حیاتی جنبه ی دیگر و روح جنبه ی سوم می باشد.) ترکیب ذهن و نیروی حیاتی، روح انسان را تشکیل می دهد. در سوارا یوگا، ذهن (چیتا)،  نام دارد. یعنی نیروی حیاتی پرانا و روح و آتما.

چیتا سیستم عصبی و حواس را کنترل می کند، مانند: چشمها، بینی، زبان، گوشها و پوست. پرانا پنج ارگان عمل کننده را کنترل میکند:

گویایی، دستها، پاها، ارگان های تولید مثل و دفع. (آتما نگهبان و کنترل کننده ی کل است.)

وقتی سوراخ سمت چپ بینی فعال است دلالت میکند بر تسلط انرژی ذهن، چیتا و ضعف انرژی پرانیک. وقتی سوراخ سمت راست فعال است، انرژی پرانیک قوی است وجنبه ی ذهنی ضعیف.

و وقتی که هر  دو سوراخ بینی با هم فعال هستند، دلالت دارد بر انرژی روحی و نیروی آتما که در قدرت است.

سوارا، پرانا و مغناطیس بدن

اتمسفر با نیروی الکترومغناطیس که اساسی است برای نگهداری حیات، شارژ  میشود. یوگا می گوید جایی که حیات هست، پرانا هم هست و آنچه را که علم بدان دست یافته اینست که جایی که حیات وجود دارد، انجا خاصیت های الکتریکی وجود دارد.

در متون یوگا، پرانا مترادف با نورانی شدن است. سوارا راجع به جریان انرژی مثبت و منفی در بدن صحبت میکند. علم ثابت کرده است که این جریانات بوسیله ی یونها و مدارهای الکترومغناطیس که در اتمسفر وجود دارد، تاثیر می پذیرد.

قطب شمال زمین، مثبت و قطب جنوب منفی است. هر قطب مخالفش را جذب و موافقش را دفع میکند. مثل ذرات الکترومغناطیس. بنابراین یک مدار انرژی در حول کره ی زمین خلق می کند. (حرکات مشخص این جریانات الکترومغناطیس بر تعادل انرژی در شکلی ازحیات تاثیر می گذارد. علاوه بر این دوران این جریانات تاثیر زیادی بر وجود ما دارد. وضعیت به خصوص ذرات شارژ شده بر جریانات مختلف ذهنی و فیزیکی ما اثر دارد).

در سوارا یوگا، سر انسان قطب مثبت و پاها قطب منفی هستند. و جریان انرژی در ستون فقرات دوران پیدا می کند. پایه ستون فقرات قطب منفی و بالای آن قطب مثبت است. این حوزه ی آهنربا یی یک جریان دائمی را از انرژی بین دو قطب بوجود می آورد. برای به توازن درآوردن مدار انرژی، باید در حالی که سر بطرف شرق باشد،  بخواب بروید، زیرا دوران انرژی باید در جهت حوزه ی انرژی زمین جریان داشته باشد. انرژی الکترومغناطیس از ذرات بسیار ریز باردار مثبت و منفی  که یون نامیده شده اند ساخته شده است.

این ذرات کاملا میکروسکوپی می توانند در هوا , زمین و یا هر چیزی نفوذ کنند. در بدن انسان مشاهده شده که یونهای باردار منفی و مثبت بر اعمال ذهن و بخصوص جسم اثر می گذارند. پس اگر بتوانید این انرژی ها را کنترل کنید, خواهید توانست جسم و ذهن را کنترل کنید.

(تسلط یونهای منفی تاثیر تحریکی و حیات بخش بر بدن دارد, اما اگر یونهای مثبت تسلط داشته باشند, سیستم های بدن را اشفته می نمایند. برای مثال اگر شخصی با مقداری از یونهای مثبت مواجه شود دچار بی حالتی می گردد و اگر دارای فشار و استرس باشد ممکن است ناراحتی , و ازردگی و سردرد افزایش یابد. زمانی که یونهای منفی زیاد می شوند تمام سیستم دوباره زنده و متحرک می گردد.)

اگر یونها وجود نداشته باشند, مخلوقی هم زنده نخواهد ماند. وجود یونهای مثبت و منفی در سیستم نهایتا بر کل مکانیسم جسم تاثیر می گذارند. تاثیر انها بر سیستم اعصاب, دستگاه تنفس, هضم و سیستم ایندوکربن ظاهر می شود. که به ترتیب در شرایط مشخص زندگی  بر روشی که ما فکر می کنیم, حالتی که عکس العمل نشان می دهیم, اثر می گذارد.

بنابراین جذب یونهای مثبت و منفی از طریق هوایی که تنفس می کنیم عمل مهم تنفس است و به همین جهت است که سوارایوگا به تنفس به صورت یک تجربه الکتریکی توجه می کند.

در کوهساران, جنگل و دریا و رودخانه احساس تازگی و نشاط در ما تجربه می گردد. این به علت وجود یونهای منفی موجود در ان مناطق است. ولی برعکس در هوای شهر و خیابانها یونهای مثبت وجود دارد. تکنولوژی مدرن به صورت وحشتناک در حال از بین بردن تعادل طبیعی یونهای منفی در اتمسفر است. خصوصا در مناطق پرجمعیت کمبود یونهای منفی یکی از عاملهای اصلی افسردگی فیزیکی و ذهنی مردم است که امروزه از ان زجر می برند.

زمانی که ذهن و فکر افسرده است, چگونه انتظار دارید به طریق صحیح فکر کنید یا زندگی نمایید؟ به همین جهت است که در یوگا توصیه می شود که ساداکا(سالک) هوای خالص را تجربه کند و در یک محیط ساده برای نزدیک تر شدن به خودش زندگی کند.

 

 



برچسب ها : , , , , , , , , , ,

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.