رهروان حقیقت

خودشناسی ، عشق ، سفر روح

چهار اصل شاد بودن (ذهن برتر)

نویسنده: Fatemeh.fj تاریخ: جمعه, 24 آگوست 2018 موضوع : آگاهی, صفحه اصلی | دیدگاه‌ها برای چهار اصل شاد بودن (ذهن برتر) بسته هستند

🌸 شاید فکر کنید شاد بودن و داشتن ذهنی برتر یک امر ذاتی است. در حالی‌که مثل هر ویژگیِ اکتسابیِ دیگری، این ویژگی را نیز می‌توان به‌دست آورد. تنها کافی است تکنیک‌های خاصی را یاد بگیریم و به‌طور مرتب در زندگی خود از آن‌ها استفاده بکنیم. در این مقاله خواهیم خواند که چگونه ذهن برتر داشته باشیم.

🔅 من همیشه شادی را به­‌عنوان نتیجه می­‌دیدم. یک پیگیری همیشگی که همه­‌ی اعمال و رفتار ما را هدایت می­‌کند. شادی چیزی است که ما سعی می­‌کنیم به آن برسیم و احتمالاً تنها دلیل زندگی ماست.

☘ آیا متوجه شدید که من الان چه­‌کاری کردم؟ من موفق شدم در دو جمله راز پشت دنیای «شادی» را فاش کنم. شادی یک طبیعت دوگانه دارد. به طور هم­‌زمان هم نتیجه است و هم محرک. یک مثال می‌زنم. من معمولاً سعی می کنم راه­‌هایی پیدا کنم که مفیدتر باشم و در نتیجه­‌ی آن شادتر. درحالی­‌که بهترین راه برای مفید­‌تر بودن، شادتر بودن است. متحیرکننده است، نه؟

🔅 البته گفتنش آسان است. بنابراین برای واضح‌­تر شدن موضوع برای شما و محسوس‌­تر شدن معنای حقیقی شادی، تصمیم گرفتیم که ۱۰ مورد از تأثیرگذارترین روش­‌های داشتن ذهنی برتر در هر زمان را بیان کنیم.

🌹 در لحظه باشید

در لحظه حاضر بودن عبارتی­ است که به‌­وسیله‌­ی اکهارت تُله در پرفروش­‌ترین کتابش «نیروی حال» معرفی شد. ما مطمئنیم که بیش‌­تر شما یا آن­ را خوانده‌اید یا دربار‌‌‌ه‌­ی آن شنید‌ه‌­اید. اما معدود کسانی را می­‌شناسیم که واقعاً آ‌‌‌‌ن ­را در زندگی به کار گرفته باشند. چیزی که اکهارت درباره‌­ی آن حرف می­‌زند، یکی از پیشگامانه­‌ترین ادراکاتی است که یک فرد می­‌تواند در زندگی‌اش به آن برسد.

🔅 ما زندگی‌مان را بر اساس اتفاقاتی که در گذشته افتاده و آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد بنا می‌کنیم. تله می­‌گوید: «اگر شما از شر همه­‌ی این افکار خلاص شوید و تنها بر زمان حال، یعنی درست همین الان، تمرکز کنید در همین لحظه‌ی کوتاه بسیار خوشحال­‌تر خواهید بود». کتابِ «نیروی حال» مانیفستی است برای اینکه ببینیم چطور در لحظه زندگی کنیم و چطور بر چیزهایی تمرکز کنیم که واقعاً اهمیت دارند.

🌹 خودتان را از «مشکلات زمینی» رها کنید

«هم­خونه‌ی من، دیشب ظرف­‌ها رو نشُسته‌­ و دوباره من مجبورم اینکارو بکنم.»

«رئیسم وظایف خسته کننده‌ای به من محوّل می­کنه؛ ازش متنفرم.»

«من هیچ دوستی ندارم؛ همه­‌ی کسانی که با آن­ها وقت می­‌گذرونم احمق‌اند.»

این­ها افکار غالب هستند. اینها افکار روزانه‌ای هستندکه مثبت­‌اندیشی شما را نابود می­‌کنند؛ مثل زالو به جان هیجانات شما می‌افتند و شما را از شاد ­بودن دور می­‌کنند. من دوست دارم آن­‌ ها را «مشکلات زمینی» بنامم؛ زیرا تنها کسانی که سطح فکری بالاتری نداشته‌­اند به این مسائل توجه می‌­کنند.

«مشکلات زمینی» بخش کامل زندگی هر شخص است. این مشکلات با محیط فعال می­‌شوند و با توجه زیاد وسعت می­‌یابند.

🔹یک توصیه­‌ی مفید این است که: به این مشکلات بیش از حد اهمّیت ندهید!

🌹 مراقبه کردن

مراقبه به دو مورد بالا بسیار مرتبط است. مراقبه راهی عالی برای پاکسازی ذهن و خلاصی از افکار آزاردهنده‌­ی زندگی روزمرّه است. بیش‌تر افراد ­فکوری که می‌شناسیم، مراقبه را جزءِ کارهای روزمرّه­‌ی خود قرار می­‌دهند. این کار به آن­ها کمک می­‌کند در لحظه زندگی کنند و بر کاری که انجام می‌دهند تمرکز بیشتری داشته باشند. آن­ها می­‌گویند مراقبه باعث می­‌شود شادی و معنای زندگی را پیدا کنند و هم‌زمان عصبانیت، استرس، افسردگی و خستگی خود را کاهش بدهند.

🌹 متکی به نفس باشید

چرا متکی به نفس بودن وقتی می­‌خواهیم ذهن برتر داشته باشیم مهم است؟

می‌­توانید سوالات زیر را از خود بپرسید:
تا­به­‌حال چند بار حالت عاطفی‌تان تحت تأثیر عوامل خارجی قرار گرفته ‌­است؟
چند بار رفتار بد دیگران باعث ناراحتی شما شده­‌ است؟ هزاران بار، نه؟
دلیل این موضوع، عدم اتکای به نفس است. شما عادت کرده­‌اید در همه­‌ی جنبه‌­های زندگی خود به دیگران وابسته باشید. این موضوع برای حالت عاطفی هم صدق می‌­کند. به رفتارهای بد بی­‌توجهی کنید. آدمی باشید که افکار و موج مثبت­‌ ایجاد می‌کند و برای این کار به دیگران متکی نیست.

🔅 امروز سعی کنید حتما درباره این مطالب مطالعه کوتاهی داشته باشید



برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.