رهروان حقیقت

خودشناسی ، عشق ، سفر روح

راهکارهای ارتباط با استاد درون

نویسنده: Moonshine تاریخ: چهارشنبه, 23 می 2018 موضوع : آگاهی, تمرینات معنوی, صفحه اصلی | دیدگاه‌ها برای راهکارهای ارتباط با استاد درون بسته هستند

۱) نحوه ی مراقبه ی درست را بدانید:
برای ارتباط گیری با استاد درون خود قبل از هر چیزی باید بتوانید ذهن خود را ارام کنید, از درگیری های ان فاصله بگیرید و روش مناسبی برای مراقبه و ورود به خلسه داشته باشید.
مشغولیت های ذهنی به باور بسیاری افراد مانعی بزرگ بر سر راه خودشناسی, خودسازی و تکامل است.
اگر هنوز از مراقبه های خود راضی نیستید و نمی توانید هر زمان که اراده می کنید از بازی های ذهن خود فاصله گرفته و به تحربه ی خلسه و بی ذهنی برسید, باید از یک استاد بیرونی استفاده کنید.
۲) باید سعی کنید خودتان و دیگران را ببخشید:
این مهم است که از گذشته جدا شوید, از بند های کارمیک که با دیگران ساخته اید رها شوید.
همه ی ما در زمان هایی اشتباه می کنیم, گاهی بخاطر رفع نیاز های شخصی مان یا انچه حق خود می پنداریم, حق دیگران را نادیده میگیریم و به انها ناخواسته ضربه می زنیم. گاهی ما این کار را در حق دیگری می کنیم و گاهی دیگری در حق ما !
خوب که نگاه می کنیم می بینیم که ریشه اغلب مشکلات و ناراحتی ها خودخواهی است و همه ی ما در این موقعیت ها قرار می گیریم.
بنابراین برای هر چه بیشتر فاصله گرفتن از خود کوچکتر یا نفس خود و نزدیکتر شدن به خود برترمان بایستی از خودخواهی و نفس گرایی فاصله بگیریم و در عین حال خودمان و دیگران را ببخشیم.
۳) شناختن باور های محدود کننده و دوری از انها :
همه ی ما در طول زندگی باور های اشتباه و محدود کننده ای به خود می گیریم که ما را از رسیدن به بهترین انچه هستیم دور نگه می دارند.
این باورها حتی می توانند موجب رنج دیدن ما شوند ولی اغلب ما چنان به باورهای خود چسبیده ایم که گویی بخشی از وجود ما هستند و جدا شدن از انها غیرممکن است !
اگر می خواهید به خود حقیقی تان نزدیکتر شوید, زمانی را برای بررسی باور ها و عقاید خود نسبت به چگونگی زندگی , ادم ها , دنیا و کلا همه چیز صرف کنید و سعی کنید بفهمید از کجا امده اند؟
ایا به رشد و حس رضایت شما کمک کرده اند یا اغلب موجب ازار شما بوده اند؟
باورها و عقاید ریشه در ذهن ما دارند و قادرند مسیر زندگی ما را به هر سو هدایت کنند, پس به انها توجه کنید.
۴) تمرینات خودسازی:
برای ارتباط دوباره با راهنمای درون خود باید به خودسازی بپردازید سعی کنید در کلاس های خودسازی شرکت کنید, به عادات مثبت روی بیاورید و افکار و رفتار مثبت را در خود پرورش دهید. این تمرینات زمینه ساز رشد درونی شما می باشند.
برای مثال با خود قرار بگذارید که در طول روز شاد باشید, به دیگران کمک کنید و از عادات خود خواهانه و نفسانیات خود فاصله بگیرید.
۵) تقویت چشم و گوش درونی برای ارتباط گیری:
مسلما برای ارتباط گیری چه به شکل بیرونی و چه به شکل درونی نیازمند دیدن و شنیدن هستیم, اما گوش و چشم بیرونی ما برای ارتباط درونی مناسب نیستند و از انجا که بینایی و شنوایی درونی ما به ندرت و یا شاید هرگز به کار گرفته نشده و تمرین داده نشده اند, بسیار ضعیف بوده و کارایی مناسبی ندارند.
به همین منظور به تقویت این حواس درونی نیازمندیم که بدون انها ارتباط گیری محقق نخواهد شد. اما نگران نباشید, همه ما به طور ذاتی از این حواس برخورداریم و تنها باید زمانی را برای پرورش انها اختصاص دهیم.



برچسب ها : , , , , , , , , , ,

امکان ارسال دیدگاه برای این مطلب وجود ندارد.